V nedeljo, 17. 3. 2024, se je 10 učencev in 2 učiteljici naše šole v okviru akreditacije Erasmus + odpravilo na mobilnost v Madžarsko mesto Kecskemét.
Nedelja je bila namenjena potovanju, namestitvi, počitku in spoznavanju mesta.
Danes smo si ogledali prostore šole in sedaj so učenci že aktivni ter s sovrstniki ustvarjajo na temo Who are you?
V marcu 2024 (17. 3. – 22. 3. 2024), sva se učiteljici Doroteja Sužnik in Eva Matejek z desetimi učenci (3 iz 8. razreda in 7 iz 9. razreda) odpravili na mobilnost v Madžarski Kecskemét. Gostila nas je šola Kecskeméti II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola, ki jo obiskujejo učenci od prvega do osmega razreda. Z učenci smo se v nedeljo v zgodnjih jutranjih urah zbrali na glavni avtobusni postaji v Mariboru. Odločili smo se, da bomo potovali čimbolj ekonomično in zeleno, zato smo se poslužili prevoza z mednarodnim avtobusom do Budimpešte. Tam smo prestopili in se do Kecskeméta peljali z javnim prevozom. Po prihodu in nastanitvi smo imeli čas, da smo si ogledali mesto, ki nas je s svojo arhitekturo čisto očaralo.
Prvi dan so nas gostitelji prišli pričakat pred hotel in nas pospremili do šole, kjer so imeli pripravljeno učilnico v katero smo se lahko namestili. Dobrodošlico nam je prišla izreči tudi ravnateljica s svojima pomočnicama ter nas nato povabila na ogled šole. V nadaljevanju dopoldneva je sledilo spoznavanje in povezovanje učencev, saj so dobili za nalogo, da v mešanih parih s pomočjo IKT tehnologije pripravijo predstavitve o njih ter jih nato predstavijo ostalim sodelujočim. Popoldan je bil čas namenjen spodbujanju gibanja, ki je prav tako eden izmed ciljev naše akreditacije. Odpravili smo se v rekreacijski center, ki nam je ponujal izvedbo številnih gibalnih aktivnosti. Naslednji dan je bil po uvodnih dejavnostih v šoli namenjen spoznavanju preteklosti in kulture mesta. V Mestni hiši smo si ogledali in preizkusili interaktivno razstavo. Po povratku v šolo so se učenci naučili pripraviti madžarsko tradicionalno jed langoš. Popoldan je sledilo še angleško tekmovanje, o kulturi in tradiciji različnih držav.
V sredo smo spoznavali Budimpešto, ki smo si jo imeli možnost ogledati z ladjice, kar je mestu dalo še dodaten čar. Obiskali smo Muzej luči, ki je bil prav tako edinstveno doživetje. Četrtek je bil poln različnih aktivnosti v šoli, saj smo se preizkusili v prepevanju madžarske ljudske pesmi, ki smo jo pospremili še s plesnimi gibi. Učenci so se preizkusili še v različnih igrah in na ta način poglabljali medvrstniške vezi. Zvečer pa nas je čakala poslovilna zabava, ki je bila namenjena plesu, petju in povezovanju med učenci. Zadnji dan so v računalniški učilnici spoznavali in se učili uporabljati različne aplikacije za pripravo kvizov, križank ipd. Za konec smo si še v bližnjem muzeju ogledali razstavo tradicionalnih pirhov ter se preizkusili v izdelovanju le-teh.
Na mobilnosti smo se seznanili s šolskim sistemom v državi gostiteljici. Ugotovili smo, da je precej razlik med našim in njihovim. Na Madžarskem je še vedno osemletka, tudi nacionalno preverjanje poteka drugače kot pri nas, izvedejo ga že v mesecu marcu. Letos so jim npr. podaljšali zimske počitnice za en teden zato, da so privarčevali pri kurjavi. Prav tako nam na šoli gostiteljici niso ponudili možnosti kosila, češ da ni kvalitetno, medtem, ko je na naši šoli prehrana učencev izredno kakovostna. Tudi glede opremljenosti in vzdrževanosti učilnic in ostalih šolskih prostorov moramo biti z našimi pogoji dela zelo zadovoljni.
Mobilnost je bila za učence in naju, ki sva jih spremljali pozitivna izkušnja, saj smo stkali nova poznanstva in pridobili nove izkušnje.