Select Page

MEDVRSTNIŠKO SODELOVANJE

Učenci od 4. do 9. razreda se lahko dejavno vključujejo v oblikovanje življenja in dela na šoli preko medvrstniškega sodelovanja. Pri medvrstniškem sodelovanju sodelujeta po dva predstavnika iz vsakega oddelka.
Jeseni skupnost učencev sprejme letni program dela in izvoli predsednika.

Namen dejavnosti:
– učenci skrbijo za zadovoljitev in povezovanje potreb in sodelujejo pri oblikovanju skupnega programa življenja in dela na šoli,
– svobodno oblikujejo in izražajo svoj odnos do vseh vprašanj, ki jih vznemirjajo,
– skrbijo za učni in vzgojni uspeh posameznikov v oddelku in vseh učencev šole,
– spodbujajo učence k sprotnemu delu in jim po potrebi pomagajo,
– pomagajo reševati težave, posredujejo svoje mnenje in predloge.

Otroški parlament

Šolski parlament deluje v okviru medvrstniškega sodelovanja. Tema letošnjega otroškega parlamenta je Šolski sistemi.


Otroški parlament je nastal na pobudo učencev, da bi lahko javno spregovorili, predstavili svoja mnenja, ideje, dileme o vprašanjih, ki so pomembna v obdobju odraščanja v okolju, kjer živijo, se šolajo ali preživljajo prosti čas. Ob tem pričakujejo pozornost tako šolskih kot lokalnih oblasti ter vladnih in nevladnih organizacij, ki morajo prisluhniti pobudam mladih.

Otroški parlament je program vzgoje otrok za aktivno državljanstvo in demokracijo. Otroke spodbujamo k sodelovanju v družbenem življenju (participacija) in izobražujemo o človekovih in državljanskih pravicah. Kot oblike demokratičnega dialoga se izvajajo v večini osnovnih šol po Sloveniji, nadgradijo se s parlamenti na občinski in regionalni ravni in se zaključijo na nacionalnem otroškem parlamentu.

Mentorica medvrstniškega sodelovanja: Gabrijela Koležnik